Breda in Business 2018

De drijfveer van de Creatieve Strategen is zoveel mogelijk effectieve leads en winstgevende groei te genereren. Met hun inspirerende en activerende marketingcampagnes zorgen Mitchel en Rogier en hun team ervoor dat je bedrijf bij de juiste partijen onder de aandacht komt. “Wij weten als we een campagne inzetten dat die scoort!” stelt Rogier enthousiast. Mitchel vertelt: “Voor ieder vraagstuk bedenken we, in nauwe samenwerking met de klant, een unieke campagne waarbij we altijd het resultaat voorop stellen. In het eerste gesprek met de klant peilen we wat er speelt in de organisatie. Komt er een beurs of wil men bijvoorbeeld nieuwe collega’s werven? We gaan samen zitten en brainstormen over een marketingcampagne.” Warm gevoel Het internationaal opererend marketing- en reclamebureau werkt met de nieuwste technologie en een eigen database. “Meten is weten en als je iets kan meten, dan is er een lijst namen en zijn er afspraken, oftewel leadgeneraties waarmee je nieuwe contacten kunt bereiken.” Mitchel licht toe: “We kunnen iedereen die LinkedIn heeft, zichtbaar maken. Omdat we het interesseprofiel kennen, kunnen we de juiste doelgroep benaderen met Automated Mails. Bij een dergelijke mailing is het van essentieel belang dat deze vanuit de organisatie verstuurd wordt met een persoonlijke foto. Zo ontstaat er een band met de spreker en dat geeft vertrouwen. We benaderen en kneden potentiële klanten één op één op een zachte en onopvallende manier. Geleidelijk krijgen potentiële klanten een warm gevoel. Zo creëren we een effectieve marketingcampagne voor het bedrijf, waarvan we het rendement volledig inzichtelijk maken. Marketingcampagnes duren wel wat langer, maar de respons is super” legt Mitchel uit. Inzicht “Inzicht is onze kracht”, knikt Rogier, “We weten wie je bent, je kunt niet om ons heen! Dit geeft ons een voorsprong op onze concurrenten.” Mitchel geeft het voorbeeld van een van de grootste Oracle (software) partijen van Nederland. “We verzorgen de gehele online branding. Zo versturen wij maandelijks de digitale nieuwsbrief en maken we hiermee inzichtelijk wie de belangrijkste leads zijn voor de organisatie. Ook verzorgen wij marketingproducten als banners en flyers voor op beurzen en zijn we verantwoordelijk voor de online profilering op LinkedIn. Tevens hebben we de nieuwe website gerealiseerd. Maandelijks zitten we bij het softwarebedrijf aan tafel en bespreken we al onze bevindingen, die we omzetten naar concrete adviezen voor het bedrijfs- en acquisitieproces.” Rogier geeft nog een creatief voorbeeld over een aanvraag voor een wervingsbrochure door de grootste fabriek van Europa voor glasverpakkingen. “Wij kozen niet voor een wervingsbrochure maar ontwikkelden een concept met een brochure op de fles. ‘Celebrate and work with us’ werd de pakkende slogan.” Uniek Creatieve Strategen groeit hard. “Onze aanpak is uniek. We zijn overal en zoveel mogelijk, maar niet storend.” Mitchel en Rogier startten vier jaar geleden samen het bedrijf. Met meer dan een passie voor Social Media, enorme ambitie en een flink staaltje ondernemersgeest is het getransformeerd tot Creatieve Strategen. “We werken business-tobusiness in het hoge segment, top-MKB en grote bedrijven/corporates met meer dan 100 medewerkers. De marketingcampagnes zijn omvangrijk, waarbij alle tools extra verkopers moeten zijn. Het liefst willen we meteen als deel van de organisatie optreden. Dankzij die relatie met onze klant kunnen we beiden groeien”, besluit Mitchel gedreven. We kneden op een zachte onopvallende manier. Een creatieve marketingcampagne waarbij veel effectieve leads gegenereerd worden? Wie wil dat nu niet? Klop eens aan bij de Creatieve Strategen in hartje Den Bosch. Mitchel Weber en Rogier van Oosterhout en hun team van Creatieve Strategen zijn gedreven en gepassioneerd in hun werk en brainstormen graag met jou over je marketingstrategie. 134 BREDA IN BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=