Background Image
Previous Page  41 / 128 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 128 Next Page
Page Background

4 1

B R E D A I N B U S I N E S S

GIMBRÈRE MODE

| Heuvelstraat 41 | 5038 AB Tilburg

T: 013 - 543 52 50 | E:

info@gimbreremode.com

| I:

www.gimbreremode.nl

‘Een dag winkelen bij ZJIM Mode in Ulvenhout moet u beleven’, zo luidt het

credo van de zesde generatie Gimbrère, dat met ZJIM Mode al 175 jaar een

begrip is. Gimbrère heeft inmiddels acht modezaken in Zuid-Nederland. Eén

daarvan gehuisvest in de Dorpsstraat in Ulvenhout. Bij het betreden van

deze speciaalzaak heten de gastheren en –dames u van harte welkom. Een

welhaast hoffelijk ontvangst. ,,Dat past typisch bij onze werkwijze,’’ stelt

Jean-Charles Gimbrère, Adjunct-directeur van Gimbrère Mode en samen

met broer Alexander en zus Aurélie de eigenaar van de vestiging in Ulven-

hout. ,,Een bewuste keuze. Het is geen personeel dat producten verkoopt,

maar de klant juist ontvangt, op een open en gastvrije manier. Het serviceni-

veau ligt heel hoog. De klant komt binnen, gaat rustig zitten en wordt voor-

zien van een hapje en een drankje. Een bijzondere benadering, die vrijwel

nergens anders wordt toegepast. Zeg maar gerust een uniek concept.’’

BELEVING

ZJIM Mode in Ulvenhout richt zich op het midden en hoge segment en

verkoopt net wat luxere producten dan in de modezaken die het elders

herbergt. De klant wordt op zijn wenken bediend, al draait de vestiging in

Ulvenhout om meer dan alleen modieuze kleding, zoals de speciaalzaken van

ZJIM Mode doorgaans bekend staan. ,,Het gaat om de totale beleving die

klanten hier ervaren,’’ benadrukt Jean-Charles. ,,De klant moet een rustge-

vend gevoel krijgen als die ons binnenstapt. Veel vaste klanten zeggen tegen

ons: ‘Ik voel een rust hier.’ Het is gezellig, overzichtelijk. Je ziet meteen waar

je zijn moet.’’

Om die totale beleving vorm te geven, verandert steevast de indeling van

de zaak. Ter illustratie: alle meubels in de zaak zijn verplaatsbaar en Philips

legde onlangs een speciaal lichtsysteem aan dat het mogelijk maakt om de

invalshoeken van het licht te veranderen. Jean-Charles: ,,Hierdoor ervaar je

een heel andere sfeer in de winkel. Alles is afgestemd op de totale beleving

voor de klant. We vegen ’s morgens de stoep, het parkeren is gratis en de

service van de gastheren en –vrouwen is uitstekend. We verzinnen geen

aparte marketing tools of iets dergelijks. Dat is niet waar de winkel om

draait. Het draait om de klant en aan ons de taak om hen gelukkig te krijgen.’’

BEWEGING

ZJIM Mode is vernieuwend en continu in beweging. Nieuwe accessoires

en mode wisselen elkaar in rap tempo af. Jean-Charles: ,,Wij verkopen in

Ulvenhout niet altijd het meest voor de hand liggende. Neem de accessoires,

die we heel snel weer wisselen. We spelen in op nieuwe ontwikkelingen en

trends. Binnen korte termijn houdt het op en komt er weer iets nieuws voor

in de plaats. Zo willen wij creëeren dat mensen die al een periode niet bij ons

zijn geweest, weer terugkomen om de nieuwste collectie te zien. We willen

mensen triggeren om nieuwe producten uit te proberen. En dat gebeurt ook.

Dat zien we bij accessoires, maar ook bij de mode gebeurt dit steeds meer.’’

,,Wat willen we graag presenteren naar de buitenwereld?’’ gaat hij verder.

,,Die vraag stellen wij onszelf iedere keer. Afhankelijk van het seizoen en de

collecties kunnen we daar op inspelen. Dit doen we, omdat er erin geloven.

En gelukkig werd dit concept positief ontvangen.’’

G I MB R E R E