4 1
B R E D A I N B U S I N E S S
GIMBRÈRE MODE
| Heuvelstraat 41 | 5038 AB Tilburg
T: 013 - 543 52 50 | E:
info@gimbreremode.com| I:
www.gimbreremode.nl‘Een dag winkelen bij ZJIM Mode in Ulvenhout moet u beleven’, zo luidt het
credo van de zesde generatie Gimbrère, dat met ZJIM Mode al 175 jaar een
begrip is. Gimbrère heeft inmiddels acht modezaken in Zuid-Nederland. Eén
daarvan gehuisvest in de Dorpsstraat in Ulvenhout. Bij het betreden van
deze speciaalzaak heten de gastheren en –dames u van harte welkom. Een
welhaast hoffelijk ontvangst. ,,Dat past typisch bij onze werkwijze,’’ stelt
Jean-Charles Gimbrère, Adjunct-directeur van Gimbrère Mode en samen
met broer Alexander en zus Aurélie de eigenaar van de vestiging in Ulven-
hout. ,,Een bewuste keuze. Het is geen personeel dat producten verkoopt,
maar de klant juist ontvangt, op een open en gastvrije manier. Het serviceni-
veau ligt heel hoog. De klant komt binnen, gaat rustig zitten en wordt voor-
zien van een hapje en een drankje. Een bijzondere benadering, die vrijwel
nergens anders wordt toegepast. Zeg maar gerust een uniek concept.’’
BELEVING
ZJIM Mode in Ulvenhout richt zich op het midden en hoge segment en
verkoopt net wat luxere producten dan in de modezaken die het elders
herbergt. De klant wordt op zijn wenken bediend, al draait de vestiging in
Ulvenhout om meer dan alleen modieuze kleding, zoals de speciaalzaken van
ZJIM Mode doorgaans bekend staan. ,,Het gaat om de totale beleving die
klanten hier ervaren,’’ benadrukt Jean-Charles. ,,De klant moet een rustge-
vend gevoel krijgen als die ons binnenstapt. Veel vaste klanten zeggen tegen
ons: ‘Ik voel een rust hier.’ Het is gezellig, overzichtelijk. Je ziet meteen waar
je zijn moet.’’
Om die totale beleving vorm te geven, verandert steevast de indeling van
de zaak. Ter illustratie: alle meubels in de zaak zijn verplaatsbaar en Philips
legde onlangs een speciaal lichtsysteem aan dat het mogelijk maakt om de
invalshoeken van het licht te veranderen. Jean-Charles: ,,Hierdoor ervaar je
een heel andere sfeer in de winkel. Alles is afgestemd op de totale beleving
voor de klant. We vegen ’s morgens de stoep, het parkeren is gratis en de
service van de gastheren en –vrouwen is uitstekend. We verzinnen geen
aparte marketing tools of iets dergelijks. Dat is niet waar de winkel om
draait. Het draait om de klant en aan ons de taak om hen gelukkig te krijgen.’’
BEWEGING
ZJIM Mode is vernieuwend en continu in beweging. Nieuwe accessoires
en mode wisselen elkaar in rap tempo af. Jean-Charles: ,,Wij verkopen in
Ulvenhout niet altijd het meest voor de hand liggende. Neem de accessoires,
die we heel snel weer wisselen. We spelen in op nieuwe ontwikkelingen en
trends. Binnen korte termijn houdt het op en komt er weer iets nieuws voor
in de plaats. Zo willen wij creëeren dat mensen die al een periode niet bij ons
zijn geweest, weer terugkomen om de nieuwste collectie te zien. We willen
mensen triggeren om nieuwe producten uit te proberen. En dat gebeurt ook.
Dat zien we bij accessoires, maar ook bij de mode gebeurt dit steeds meer.’’
,,Wat willen we graag presenteren naar de buitenwereld?’’ gaat hij verder.
,,Die vraag stellen wij onszelf iedere keer. Afhankelijk van het seizoen en de
collecties kunnen we daar op inspelen. Dit doen we, omdat er erin geloven.
En gelukkig werd dit concept positief ontvangen.’’
G I MB R E R E