Previous Page  140 / 160 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 140 / 160 Next Page
Page Background

Omdat een

ongeluk

in een

klein hoekje zit

“Wij willen bekend staan vanwege onze service en kwaliteit en het ontzorgen van de klant.”

Het lijkt een voor de hand liggende uitspraak voor een ondernemer, maar zeker in de

autoschadebranche zijn dat wél degelijk pijlers van doorslaggevend belang. Ze vormen

de basis onder het werk van ASN Autoschade Service Blewanus Breda. Directeur Corné

Buurstede en zijn vakteam zorgen er bij voorkeur voor dat hun klanten hun geliefde auto zo

snel mogelijk weer terug hebben, maar dan in een schone en onbeschadigde versie.

ASN Autoschade Service Blewanus draagt de naam van

oprichter Henny Blewanus, de schoonvader van de huidige

directeur. Corné Buurstede is inmiddels 12 jaar actief in het

bedrijf en heeft dat door laten groeien. De aansluiting bij de

landelijke keten ASN was al gerealiseerd voordat de overname

plaatsvond. Daarmee komt Autoschade Service Blewanus

nog optimaler in beeld bij grote opdrachtgevers. “De markt

verandert”, ziet Buurstede om zich heen. “De trend is dat er

gemiddelde schadebedragen worden afgesproken. Daardoor

moeten we constant scherp zijn en efficiënt werken, om de

zaak rendabel te maken. De techniek in de auto´s verandert

verschrikkelijk snel. Voordat je het weet loop je achter. Daar

moeten we voor waken, om de concurrentie een stap oor te

blijven.”

Ontzorgen

Met een team van 20 medewerkers, werkplaats én frontoffice,

staat ASN Autoschade Service Blewanus regionaal zijn mannetje.

“We werken in Breda en een ruime kring daaromheen”,

vertelt Corné. “Uitgangspunt is het ontzorgen van de klant.

Wij regelen werkelijk álles, tot aan de betaling toe.” Daarbij

beseft men terdege dat bij het ondervinden van autoschade

ook emoties komen kijken. “Dat maak je niet elke dag mee.”

Het klantenbestand varieert van particulieren tot grote

leasemaatschappijen maar ook klanten met aangepast vervoer,

zoals brommobielen. “Ongeacht omwat voor klant het ook gaat:

het voertuig van die klant is op dat moment het belangrijkste”,

benadrukt Corné.

De schades die bij Blewanus binnenkomen variëren sterk: “Van

een deukje tot een auto die een meter korter is”, lacht Buurstede.

“In alle gevallen wil de klant graag blijven rijden. Dus is het zaak

dat de auto zo kort mogelijk weg is. Daarnaast moet je natuurlijk

over vervangend vervoer beschikken. Wij hebben daarvoor een

wagenpark van 20 auto’s klaarstaan. En ook onze leenfiets staat

klaar voor de klant.” Evenals een haal- en brengservice. “Het

herstellen van de schade moet wél economisch haalbaar zijn”,

vult Corné aan. “Het moet ook niet ten koste van de auto gaan.

Wat we kunnen herstellen, herstellen we.” ASN Autoschade

Service Blewanus staat goed bekend. Dat dankt men onder meer

aanregionale reclame en sponsoring en een eigen televisie-spotje.

Glimlach op het gezicht

Corné Buurstede beseft dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

“Auto’s worden weliswaar steeds veiliger, maar het wordt ook

steeds drukker op de weg. Dan is het prettig om te weten dat wij

er zijn om te helpen: van het invullen van het schadeformulier

tot en met de reparatie zelf. De meeste klanten gaan hier met

een glimlach op hun gezicht weer weg, de auto netjes gewassen

en ze krijgen nog een presentje van ons mee.” Het spreekt bij

Blewanus voor zich dat er duurzaam gerepareerd wordt. Het

schadeherstelbedrijf is ook ISO 9001 gecertificeerd en beschikt

uiteraard over alle licenties. Regelmatige audits houden het

team en de kwaliteit van werken continu scherp. “We zijn erkend

herstelbedrijf voor alle automerken”, voegt de directeur nog toe.

“Dat willen verzekeringsmaatschappijen ook.”

140

BREDA

IN BUSINESS