

Omdat een
ongeluk
in een
klein hoekje zit
“Wij willen bekend staan vanwege onze service en kwaliteit en het ontzorgen van de klant.”
Het lijkt een voor de hand liggende uitspraak voor een ondernemer, maar zeker in de
autoschadebranche zijn dat wél degelijk pijlers van doorslaggevend belang. Ze vormen
de basis onder het werk van ASN Autoschade Service Blewanus Breda. Directeur Corné
Buurstede en zijn vakteam zorgen er bij voorkeur voor dat hun klanten hun geliefde auto zo
snel mogelijk weer terug hebben, maar dan in een schone en onbeschadigde versie.
ASN Autoschade Service Blewanus draagt de naam van
oprichter Henny Blewanus, de schoonvader van de huidige
directeur. Corné Buurstede is inmiddels 12 jaar actief in het
bedrijf en heeft dat door laten groeien. De aansluiting bij de
landelijke keten ASN was al gerealiseerd voordat de overname
plaatsvond. Daarmee komt Autoschade Service Blewanus
nog optimaler in beeld bij grote opdrachtgevers. “De markt
verandert”, ziet Buurstede om zich heen. “De trend is dat er
gemiddelde schadebedragen worden afgesproken. Daardoor
moeten we constant scherp zijn en efficiënt werken, om de
zaak rendabel te maken. De techniek in de auto´s verandert
verschrikkelijk snel. Voordat je het weet loop je achter. Daar
moeten we voor waken, om de concurrentie een stap oor te
blijven.”
Ontzorgen
Met een team van 20 medewerkers, werkplaats én frontoffice,
staat ASN Autoschade Service Blewanus regionaal zijn mannetje.
“We werken in Breda en een ruime kring daaromheen”,
vertelt Corné. “Uitgangspunt is het ontzorgen van de klant.
Wij regelen werkelijk álles, tot aan de betaling toe.” Daarbij
beseft men terdege dat bij het ondervinden van autoschade
ook emoties komen kijken. “Dat maak je niet elke dag mee.”
Het klantenbestand varieert van particulieren tot grote
leasemaatschappijen maar ook klanten met aangepast vervoer,
zoals brommobielen. “Ongeacht omwat voor klant het ook gaat:
het voertuig van die klant is op dat moment het belangrijkste”,
benadrukt Corné.
De schades die bij Blewanus binnenkomen variëren sterk: “Van
een deukje tot een auto die een meter korter is”, lacht Buurstede.
“In alle gevallen wil de klant graag blijven rijden. Dus is het zaak
dat de auto zo kort mogelijk weg is. Daarnaast moet je natuurlijk
over vervangend vervoer beschikken. Wij hebben daarvoor een
wagenpark van 20 auto’s klaarstaan. En ook onze leenfiets staat
klaar voor de klant.” Evenals een haal- en brengservice. “Het
herstellen van de schade moet wél economisch haalbaar zijn”,
vult Corné aan. “Het moet ook niet ten koste van de auto gaan.
Wat we kunnen herstellen, herstellen we.” ASN Autoschade
Service Blewanus staat goed bekend. Dat dankt men onder meer
aanregionale reclame en sponsoring en een eigen televisie-spotje.
Glimlach op het gezicht
Corné Buurstede beseft dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
“Auto’s worden weliswaar steeds veiliger, maar het wordt ook
steeds drukker op de weg. Dan is het prettig om te weten dat wij
er zijn om te helpen: van het invullen van het schadeformulier
tot en met de reparatie zelf. De meeste klanten gaan hier met
een glimlach op hun gezicht weer weg, de auto netjes gewassen
en ze krijgen nog een presentje van ons mee.” Het spreekt bij
Blewanus voor zich dat er duurzaam gerepareerd wordt. Het
schadeherstelbedrijf is ook ISO 9001 gecertificeerd en beschikt
uiteraard over alle licenties. Regelmatige audits houden het
team en de kwaliteit van werken continu scherp. “We zijn erkend
herstelbedrijf voor alle automerken”, voegt de directeur nog toe.
“Dat willen verzekeringsmaatschappijen ook.”
140
BREDA
IN BUSINESS